Uskršnji običaji u svijetu! 🐤

12:41

I nakon više od tjedan dana novi post. Nisam nikada ostavila blog ovoliko vremena ali mislim da je jednostavno glavni razlog bila škola, nedostatak inspiracije i nedostatak volje da sjednem i napišem nešto. Ali, kako su počeli ovi proljetni praznici  htjela sam da se nekako odužim za sve ove dane kako nisam objavljivala postove. Pa, pošto je Uskrs veoma blizu, odlučila sam da napišem post o uskršnjim običajima koji ljudi imaju u drugim dijelovima svijeta. :)



1. DANSKA

 U Danskoj se na Veliku subotu, u džepovima se nose komadići beskvasnog kruha umotanog u bijelo platno, koji se jedu u ponoć. Sam običaj bio je čest i u vikinško doba kad su Vikinzi nosili sa sobom zimzelene bobice koje su simbolizirale život.



2. ČEŠKA I SLOVAČKA

U ovim zemljama na Uskrsni ponedjeljak postoji običaj kada muškarci pljuskaju žene sa ručno rađenim ''bičevima'' od stabla breze ukrašenog trakama. Prema legendi, vrba je prvo drvo koje izraste u proljeće, te grane navodno prenose vitalnost i plodnost ženama. Ovaj običaj inače nema  namjenu da uzrokuje ikakvu bol, te je to sve u svrhu zabave. ☺


3.WASHINGTON

Već 135 godina postoji običaj koji se zove Egg rolling koji se održava na travnjaku Bijele kuće. U tome sudjeluju najviše djeca, 13 godina i mlađa, te se natječu u guranju svježe skuhanih jaja sa velikom žlicom dolazeći do cilja. Ovo malo natjecanje se održava svaki Uskrsni ponedjeljak uz prisutstvo američkog predsjednika. ☺



4.GRČKA

Ujutro, na Veliku subotu, na grčkom otoku Krfu postoji tradicija bacanja vrčeva, lonaca, te svih sličnih glinenih  stvari kroz prozor razbijajući ih na cesti. Neki kažu da taj običaj potječe od Mlečana koji su za Novu godinu bacali sve stare stvari. Drugi vjeruju da bacanje predmeta dočekuje proljeće i simbolizira doček  novih stvari koje će biti stavljene u nove glinene vrčeve. ☺





5. DANSKA

Jedan zanimljvi i veoma poznati običaj u Danskoj pod nazivom Gækkebreve održava se uoči Uskrsa. Na jednom papiru, izrezanom kao zimska pahulja je napisana neka pjesma, obično o proljeću. Na toj pahulji je potrebno napisati ime pošiljatelja, bez prezimena. Ako pogodite tko vam je poslao pismo, trebate pošiljatelju dati čokoladno, uskršnje jaje, a ako ne pogodite, onda vama pošiljatelj pisma nakon tjedan dana treba dati jaje. Zanimljivo, zar ne? ☺




To bi bilo to od ovog posta, nadam se da vam je bio zanimljiv i da ste naučili mnogo novih stvari.


Vidimo se u sljedećem postu. ☺


You Might Also Like

22 komentara

  1. Great post dear

    Have a nice day! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Ilva, veoma zanimljiv post zaista. Lijepo je da saznamo i o drugim običajima, o običajima u zemljama širom svijeta. Vrlo kreativno. Sjajan post♥

    http://sosihappylife.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  3. Super post! Ako se ne varam, mislim da si nesto slicno pisala i za Novu godinu. Obozavam ovakve postove.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :)♥ , inače nisam pisala nikakve novogodišnje običaje, sigurno si pomiješala nekoga sa mnom :D

      Izbriši
  4. Prezanimljiv post! Odusevljena sam! Uzivala sam citajuci ga <33 Zapratila sam te <3 Pogledaj moj blog i uclani se ako ti se dopadne,novi post je objavljen : http://anastasijakostic.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  5. Baš mi se dopao post. Nisam znala za neke od ovih običaja.
    Prvi put sam na tvom blogu i sviđa mi se način na koji pišeš.

    https://dorajaa.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  6. Divan post. Nisam čula za ove običaje, baš sam uživala čitajući.

    mysweetlandd.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  7. Prefora post. Stvarno mi se sviđa, saznala sam neke stvari koje nisam znala. :9

    Fantastiko World

    OdgovoriIzbriši
  8. Jako zanimljiv post. Mislim da je mnogo lijepo da se ovako nešto podijeli sa svima. I smatram da ovo treba da rade sve vjere sa svojim običajima diljem svijeta.Tako ćemo upoznati vjere pobliže i tako ćemo se otvoriti više jedni prema drugima ❤️❤️❤️

    Marija's blog

    OdgovoriIzbriši
  9. Dopada mi se post. Mnogo su mi interesamtni obicaji, pigotovo onaj sa pismima. Hvala ti sto si ovo podelila sa nama ♡
    "Teen Queen"

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlican post i odlicna ideja ^_^

    Nova sam i pratim te, ako si slobodna pogledaj moj blog i ako ti se dopadne zaprati bilo bi mi drago ^_^

    https://adrianafashionpuzzle.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  11. Kako divan praznik iako ga ja ne slavim, ali želim svima prelijepe praznike i sretan uskrs <3

    http://makeyourperfectstyle.blogspot.ba/

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga, ovo je stvarno zanimljiv post. Sve pohvale na ideji i originalnosti.

    Moj mali kutak

    OdgovoriIzbriši